• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
להצעה משתלמת
שלח פרטים

שטיח כהיבט מרכזי בעיצוב פנים

לאחר שלב התכנון, היישום והבינוי ניתנת החותמת העיצובית באמצעות "הלבשת" הבית - בחירת החומרים והמוצרים לעיצוב הבית, המשרד וחללים אחרים טמון באמירה העיצובית של החלל כולו, וזאת לצד תנאי הנוחות הנדרשים ביחס לשימוש ולמי שמיועד לאכלס אותו.

בין אם מדובר בעיצוב חלל משרדי או ביתי, שימוש בשטיחים מתאימים עשוי לתרום רבות לאמירה, לתחושת החמימות ולנוחות השהיה, וזאת לצד תוספת של צבע, טקסטורה וחלוקת החלל. ישנם מספר חללים אשר תוספת של שטיח רך יתרמו רבות למראה הסופי וישפיעו על העיצוב בהם:

  1. חדרי אירוח - חדר האירוח הביתי הרי הוא הסלון הוא המרחב המשפחתי המהווה מוקד לבילוי משפחתי ולאירוח גם יחד. באמצעות שטיח מודרני ניתן לתחום את שטח הסלון, לקבוע מיקום לשולחן הסלון ולפרטי הריהוט האחרים ולזכות בחמימות טבעית ותחושת ביתיות. לסלון מומלץ לבחור שטיחים גדולים ומלבניים, תוך שמירה על העיצוב הקלאסי הן בבחירת צבע המשתלב עם צבעי הריהוט והן בבחירת עובי וטקסטורה עשירים. בעבר נהוג היה לפרוש במרחב האירוח שטיחים פרסיים ססגוניים ועבים בעלי רמת צפיפות גבוהה של האריג. שטיחים אלו עדיין משמשים את אלו המבקשים עיצוב אוריינטלי ומסורתי ומקפידים על איכות השטיח. יחד עם זאת, גם שטיחי כותנה ושטיחים ארוגים ודקים יותר יתנו את המענה בעיקר בעיצוב הפנים המודרני יותר.

 

  1. חדרי ילדים - עיצוב חדרי ילדים מצריך התכתבות תמידית בין הפונקציונאלי והשימושי למעוצב והמושך את העין, תוך שילוב ראיית צרכי הילד והעדפותיו להבנה כי המרחב של הילד מהווה חלק מן החלל הביתי המשותף. שילוב של שטיח בחדרי ילדים הוא נדרש, בעיקר בעבור ילדים צעירים המבלים חלק ניער מן הזמן על הארץ, במשחק, בציור וברביצה. יחד עם זאת, דווקא בחדרי ילדים לא מומלץ לבחור בשטיחים שעירים ועבים המהווים מצע לאובדן חלקיקים, פירורים וצעצועים זעירים. שטיח בחדר ילדים כדאי שיהיה קל משקל, מחומר המתנקה בקלות, אולם מזמין ונעים לישיבה ובילוי. שטיחי קילים הם שטיחים המתאימים מאוד לחדרי ילדים, הן בזכות אריגת היד השטוחה ללא פלומת צמר המאפיינת אותם והן בזכות שלל דוגמאות גיאומטריות בצבעים בהירים ורכים ועד לקשת צבעים ססגונית וחיה. שטיחי קילים הם בעלי מראה צעיר, מלהיבים ותורמים רבות לעיצוב חללים.

 

  1. משרדים - המשרד המודרני הוא לפני הכל חלל עבודה אשר נועד לשדר אמירה מרכזית. אמירה זו יכולה לכלול מסרים של יוקרה, הצגה של עסק משפחתי, יחס אישי, נוחות ועוד. עיצוב מינימליסטי הכולל מיעוט בפרטי ריהוט, משרד חכם ללא ניירת ועומס של פתרונות אחסון ושילוב של שטיח יוקרתי עשוי למשוך הן את עינם והן את לבם של המבקרים. במשרדים רבים בוחרים לשלב שטיח רך ועגול בחדר ההמתנה, לשדר תחושת נינוחות וביתיות למבקרים, שטיח מקיר לקיר במשרדים גדולים ומתחמי שירות פתוחים ושלל עיצובים נוספים.