• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
להצעה משתלמת
שלח פרטים

עיצוב הדירה בעזרת שטיחים

עיצוב דירה זו לא פעולה פשוטה בכלל ואין להקל בה ראש. ישנם מגוון סוגי שטיחים וכל שטיח יש את האופי שלו וההתאמה שלו לחדר. כמו שבגד מסוים יושב על מישהו מסוים כך גם שטיח לחדר. אז נכון בקיץ לעיתים אנו מרגישים שהשטיח קצת מיותר ואפילו אנו מתגעגעים לתחושה הקרירה של הריצפה מתחת לכפות רגלינו, אך בחורף לא נרצה כלל את הקרירות הזו ועל כן כדאי לבחור שטיח בחכמה.

שטיח מעופף

ראשית לפני שבאים לקנות שטיח ישנם כמה דברים שכדאי לדעת, אם יש לכם בדירה כלב שמנשיר פרווה לא יהיה כדאי לקחת שטיח עם שערות ארוכות מכיוון שזה עלול להמתמזג עם הפרווה של הכלב וליצור בליל של שיער ואבק שאתם ממש לא רוצים בסלון או בכל חדר אחר בבית, זה יהפוך מהר מאד משטיח לשטיח מעופף שתרצו להעיף לכל הרוחות.  עוד מאפיינים המשפיעים על בחירת השטיח הם, אם השטיח נמצא במקום שדורכים עליו לעיתים קרובות או שהוא נמצא בפינה רק לשם העיצוב, כמו כן ישנם שטיחים לקיר שזה פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון, עוד עניין שכדאי לקחת בחשבון הוא האם תינוקות ירבצו על השטיח ואז כדאי יהיה לבחור שטיח מחומר רך יותר שלא ישרוט או יפצע את הזאטוטים. כמובן כאשר אנו מגיעים לקנות דירות למכירה בחיפה כבר אז כדאי להתחיל לתכנן האם נרצה שטיח או לא כי לפי זה גם נחליט על אופי הריהוט שלנו. חשוב מאד להתאים את גודל וצורת השטיח לגודל החדר בו הוא עתיד להיות מונח, בנוסף טיפ חשוב מאד הוא לבחור שטיח בצבעים בהירים יותר לחדרים שבהם התנועה דלילה ופחות רגליים דורכות על השטיח וכפועל יוצא גם פחות סיכוי שישפך עליו דבר מה, כמו שטיח במטבח או בסלון למשל, בסלון או במטבח מומלץ על צבעים כהים שבמקרה שיתלכלכו הלכלוך לא יהיה בולט, הצבעים הבהירים יותר מומלצים לחדרי השינה.

עיצוב

לגבי בעיצוב שטיח בעל צורות גיאומטריות יתאים לעיצוב המודרני יותר, לחדר המעוצב בסגנון קלאסי יותר יתאים שטיח בצורת עיגול או מעוין עם דוגמאות של פרחים ועיטורים שונים. ישנו גם השטיח האתני שהוא שטיח שבטי שמגיע לרוב בדוגמאות אפריקאיות או קווקזיות, הוא יותר מתאים לריהוט כפרי. שטיח נוסף ששמו הולך לפני והוא תופס תאוצה בבתים רבים לאחרונה הוא שטיח התלאים, זהו שטיח המורכב מחתיכות תלאים בצורת ריבוע ובכל ריבוע ישנו עיצוב שונה, היתרון של שטיח שכזה שהוא מתאים הן לעיצוב הכפרי והן לעיצוב העירוני המודרני. טיפ נוסף חשוב, הוא באזור שדורכים הרבה על השטיח לבחור שטיח מחומר שקל יהיה לנקות אותו ולשאוב ממנו מכיוון ששטיח שכזה עתיד להתלכלך. לקראת סיום טיפ נוסף, כדאי לשים מתחת לשטיח רשת מונעת החלקה, מוצר הכרחי בבתים של קשישים ותינוקות שרק התחילו ללכת.