• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
להצעה משתלמת
שלח פרטים

כיצד להתאים שטיח לבית משופץ

תהליך שיפוצים מביא עמו כמעט תמיד תחושת התחדשות והתרגשות, אך הוא יכול לגרום גם לעגמת נפש ולכאבי ראש, במיוחד כאשר יש צורך להתנהל מול מספר אנשי מקצוע. אם יש צורך בשיקום תשתיות ישנות בבית קשה לעשות זאת ללא שיפוץ נרחב ויסודי, אולם כאשר המטרה היא לחדש את הבית ולרענן את המראה, אפשר להשיג זאת באמצעים פשוטים יותר ופחות מורכבים, כמו חיפוי קירות ורכישת שטיחים.

איך מרעננים את הבית עם שטיחים?

בדומה לחיפוי קירות, גם רכישת שטיחים והתאמתם לבית יכולה לשנות את מראה החדר כולו באופן מהיר וקל יחסית. חיפוי קירות פנים דקורטיבי באמצעות לוחות בטון, שיש, עץ, זכוכית או הדבקת טפט, אינו מצריך זמן עבודה רב וההתקנה עצמה היא פשוטה. כך גם עם התאמת שטיחים.

עם זאת, רכישת שטיחים אינה פעולה שנעשית לאחר יד, אלא מצריכה ראייה מרחבית וחוש עיצובי כדי לדעת איך להתאים את השטיח לבית המשופץ ולכל האלמנטים הקיימים בו.

דרך אחת לרענן את מראה הסלון היא להחליף את השטיח או לקנות שטיח חדש במידה ולא היה לכם קודם לכן. זה נשמע פשוט אך לשטיח יש את היכולת לשנות את מראה החדר כולו ולהקנות לו תחושת חמימות טבעית ונעימה.

עיצוב הבית במהלך השיפוצים

אם ברצונכם לשפץ את הבית, חשוב לדעת איך להתאים את השטיחים לעיצוב החדש. כאן אפשר ללכת בשני כיוונים. כיוון אחד הוא לבחור את השטיח האהוב עליכם ומשם להתקדם לעיצוב שאר החלל, כך שיתאים לשטיח שנבחר. הכיוון השני הוא להתאים את השטיח לסגנון העיצוב שבחרתם לחדר. לשם כך ניתן להיעזר בשירות של מעצב פנים מקצועי, שידע להוביל אתכם יד ביד לבחירת כל האלמנטים כך שישתלבו אחד עם השני וייצרו קו עיצובי אחיד ואסתטי.

לאילו נקודות צריך להתייחס בבחירת שטיח

הנקודה הראשונה היא גודל השטיח והאם לרכוש שטיח אחד או מספר שטיחים. הנקודה השנייה היא סגנון השטיח והצבעים. מבחינת גודל השטיח חשוב להתייחס למידות החדר ולבחור בשטיח באחד או מספר שטיחים שלא יגרמו למראה צפוף וחנוק. מבחינת הצבעים וסגנון השטיח יש אפשרויות בחירה רבות, כאשר השאיפה היא שהשטיח ישתלב עם מראה החדר ויסייע ביצירת מראה הרמוני ואחיד.

עם זאת, מראה הרמוני ואחיד אין משמעו רק בחירה בשטיח בעל גוונים זהים או דומים לשאר הרהיטים והאלמנטים העיצוביים הקיימים בחדר. לעתים, דווקא ניגוד בין צבע השטיח לצבע הספה או הקירות הם אלו שיוצרים את המראה הנעים והמעוצב, וזהו אחד הטרנדים השולטים כיום בסגנון העיצוב המודרני.

חיפוי קירות פנים דקורטיבי והתאמת שטיחים לחיפוי ולשאר האלמנטים בחלל, יוצרים אווירה נעימה ואסתטית ומאפשרים לעצב את הבית בדרך מהירה ופשוטה, ללא הוצאות רבות וללא כאב ראש.