• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
להצעה משתלמת
שלח פרטים

ניקוי ותחזוק שטיחים

איך מתחזקים שטיחים ומבטיחים את איכותם ועמידותם לאורך השנים? כיצד מנקים כתמים נוזליים? אילו פעולות נראות לא מזיקות אך למעשה הן אינן מיטיבות עם השטיח אלא דווקא ההיפך? הינה כל התשובות!

איך שמגיעה עונת החורף, הולך וגובר הצורך שלנו להתהדר בשטיחים חמימים לבית. לשטיחים שני תפקידים משלימים. האחד, נעוץ בחימום כפות הרגליים שלנו ובידוד מרצפת החלל הקפואה, והשני, טמון ביכולת השטיח ליצור אווירה קסומה, מרהיבה ויוקרתית בחדר המבוקש. אם בוחרים שטיחים התואמים במראם לקו העיצוב הכללי בבית, ומסתדרים גם עם טעמו האישי וסגנונו של בעליהם, הם יכולים, בקלות ובמינימום מאמץ, לשדרג את החלל פי כמה מונים, ולתת לו טאץ' צבעוני ומיוחד.

ניקוי ותחזוק שטיחיםניקוי ותחזוק שטיחים לאורך שנים

גם לאחר רכישת שטיחים, יש לתחזק אותם ולנקות אותם בצורה מסוימת, על מנת לשמר את יופיים ועמידותם לאורך שנים רבות. ישנן פעולות, שגם אם הן נראות לא מזיקות, הלכה למעשה הן אינן עושות חסד עם שטיחים, ואף מזיקות להם בטווח הארוך, הן מבחינה פונקציונאלית (חוזק השטיח, כושר עמידותו ועוד), והן מבחינה דקורטיבית (דהיית שטיחים, גלישת צבעים, טשטוש הדוגמה ועוד). במאמר הבא, ניתן מספר טיפים והמלצות, הנוגעים לניקוי חכם ולתחזוקה נכונה של שטיחים לבית או למשרד. אנא הקפידו על שמירת ניקיון הריצפה בנוסף לשטיח יש על כל השפעה ישירה על ניקיון המשרד, אפילו הזמינו לכם חברת ניקיון משרדים מקצועית שביכולתה לשמר את ניקיון השטיחים היוקרתיים במשרד שלכם. דמה רצוי לעשות ומאילו פעולות עדיף, דווקא, להימנע? על כך, בהמשך.

איך מתחזקים שטיחים?

  • אם וכאשר מדובר על שטיחים בעלי צפיפות סיב גבוהה ובעלי שערות קצרות יחסית, כדאי להבריש אותם מידי פעם באמצעות מברשת יד או מטאטא קש, תוך תנועות עדינות ואיטיות. ניתן גם לשאוב את השטיחים הללו בעזרת שואב אבק חשמלי, אך להימנע משאיבת הפרנזים בקצוות השטיח, על מנת למנוע את האפשרות לתלישתם במשך הזמן.
  • אחת לשנה, כדאי להפוך את השטיח לחלוטין (כך שפניו כלפי מטה), על מנת להיפטר מאבק, חול ולכלוך מסוג אחר, אשר הצטבר בו. תוכלו גם לדרוך עליו כשהוא הפוך, ולמקסם את פעולת הוצאת הלכלוך ממנו.
  • רוב השטיחים אינם מגיבים בצורה טובה לשמש, ונוטים לאבד את צבעם הטבעי במפגש עימה. לכן, השתדלו לא לחשוף את השטיח לשמש, על מנת להבטיח שלא ייאבד את צבעיו הטבעיים ואת דוגמתו.
  • חובט שטיחים עשוי, במשך הזמן, לגרום לתלישת הסיבים וליצירת קרעים לא מחמיאים בשטיח. השימוש בו אינו מומלץ ועדיף לעשות פעולות אחרות, בטוחות יותר, שמביאות לאותה התוצאה בדיוק.
  • בשום פנים ואופן אין לכבס שטיחים במכונת כביסה. אם אתם מעוניינים לנקות את השטיחים שלכם בבית, תוכלו להשתמש בחומרים מיוחדים לשם מטרה זו (פלורקס, שמפו סנו ואחרים), אשר ישמרו את ריחו הטוב של השטיח, את חזותו ואת האיכות שלו בטווח הארוך.
  • אחת לשנתיים או שלוש שנים (תלוי במידת הדריכה עליו), כדאי לשלוח את השטיח לניקוי יסודי על ידי חברה חיצונית ובעלת שם לניקוי שטיחים. לפני שאתם מזמינים שירות כזה, בדקו טוב טוב מי החברה ומה המוניטין שלה, כדי להבטיח שהיא מקצועית מספיק על מנת לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
  • קנטים ופרנזים הם בלאי טבעי בשטיחים ונוטים להתבלות ולהישחק עם הזמן. ניתן לחזק את אותם מידי כמה שנים, או לחילופין להחליף אותם לחלוטין.
  • ·אנשים רבים עושים את אותה הטעות ועוטפים את השטיח בניילון לפני אפסון. שטיח חייב לנשום על מנת לשמור על יופיו ואיכותו וברגע שעוטפים אותו מונעים ממנו לעשות כך.
  • על מנת לאפסן שטיח באופן הנכון ביותר, יש לגלגל אותו, ותוך כדי לשפוך על גביו נפתלין או פלפל אנגלי שחור, שמונעים מעשים לחדור אל סיביומומלץ מאוד להשכיב אותו במקום נקי, יבש ומאוורר.
  • מתחת לשטיחים דקים יש להניח לבד, על מנת למנוע החלקתם.

 

ניקיון ותחזוק שטיחים

איך נסיר כתמים משטיחים?

החדשות הטובות הן שרוב כתמי הלכלוך ניתנים להסרה. ברגע שהתגלה הכתם, מהרו לספוג את מרבית הנוזל באמצעות סמרטוט או מטלית לחה. יש להיזהר כאן שלא לשפשף את הכתם, על מנת למנוע אפשרות של גלישת צבעים בשטיח. החדשות הרעות הן שיש כתמים שיותר קשה להסיר, כמו שתן של בעל חיים שהתגלה כעבור מספר ימים. כאן,

בדרך כלל תזדקקו לעזרה מקצועית מחברת ניקוי שטיחים, ובמקרים אחרים, מאמן שיבצע צביעה אמנותית בשטיח ויטשטש את הכתם. ספגתם את רוב הכתם אך עדיין הוא בולט לכם מידי, ולא הוסר לחלוטין? הינה חוק מבית סבתא: ערבבו טקסטיל שמפו במים, ולאחר שקיבלתם קצף, נקו את הכתם באמצעות הקצף בלבד. לאחר מכן, אל תשטפו את האזור במים, אלא הסירו באמצעות מגבת או מטלית את הקצף והמתינו לייבוש השטיח. בדרך כלל, הפעולה הזו עובדת מצוין!

קראו עוד: שטיחים מודרניים
קראו עוד: שטיחים מיוחדים