• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
להצעה משתלמת
שלח פרטים

התאמת השטיח לבית

במאמר זה ניתן דגשים וטיפים על התאמה נכונה השטיח לחדר או לחלל אותו הוא אמור למלא: באילו צבעים כדאי לבחור, מה הגודל השטיח המתאים לכל חדר בבית, איזה סגנון שטיחים מתאימים לאופי עיצובי כזה או אחר ומה הטרנדים הבולטים כיום בשוק השטיחים בארץ ובעולם. בעיצוב פנים בכלל ובהתאמת שטיח לבית בפרט, חשוב לשמור על מראה הרמוני וקוהרנטי ולהימנע ממראה מנוגד בין פריט עיצובי אחד לאחר. לדוגמא, עבור חלל אשר מרוהט בפריטי עץ רבים, שטיח בצבע טורקיז לא יראה טוב ויגרע מיופיו של הבית. כדי ליצור מראה אחיד ולא משעמם מומלץ לבחור בשטיח בצבע בורדו או כתום, שגם ישתלב עם הצבע החום וגם יפיג את האחידות ויעניק לעיצוב הבית קצת אור וחיות.

התאמת השטיח לביתהתאמת צבע שטיח נבחר לבית

כהה? בהיר? צבעוני? היצע השטיחים בארץ ובעולם לא מפסיק להתחדש ולהפתיע. אם פעם הגוונים השולטים היו בעיקר כהים מאוד או בהירים מאוד, כיום ישנם שטיחים בכל הגוונים ובכל שילובי הצבעים שניתן להעלות על הדעת. מלבן צחור, דרך ורוד פוקסיה, טורקיז, סגלגל ועד שחור חזק. שטיחים צבעוניים בגוונים נועזים ובוהקים מאוד מומלצים, מכיוון שהם מאירים את הבית ומקנים לו תחושות של שמחה, חופש ועליזות. עם זאת, חשוב לשים לב שצבע השטיח הנועז שבחרתם אינו עומד בסתירה לגוונים השולטים בבית, אלא משלימים אותו. 

ניגודיות בצבעי השטיח

טרנד בולט במיוחד כיום בעולם העיצוב הוא ליצור ניגודיות מוחלטת בצבעים, ובשפה פשוטה יותר- לשלב בין שחור ולבן. ספות לבנות מתחת לשטיח שחור או שטיח מעוטר בגוונים של שחור ולבן היא דוגמא מושלמת לשילוב בין הקלאסי למודרני והתוצאה צעירה, מגניבה ומעניינת- מומלץ, מומלץ, מומלץ! 

התאמת שטיחים לבית - איזה גודל רצוי לבחור?

שטיח שיכסה את כל הרצפה או רק את חלקה? אנחנו ממליצים על שטיח קטן או בינוני, שיכסה חלק מהרצפה אך לא את כולה, ממספר סיבות. ראשית, שטיח גדול זה לא נוח. אם אתם נוהגים לשטוף את הרצפה אחת לשבוע, תגלו במהירה שלגלגל את השטיח היא מלאכה לא פשוטה בכלל, חבל על המאמץ! בנוסף, אם השקעתם במרצפות יפות, לא חבל להסתיר אותן? שטיח אמור להוות קישוט לבית, ממש כמו תמונה, פסל או מזנון ולא לכסות את כל החלל. שטיח גדול מדיי ישתלט על הבית במידה מוגזמת ויבלע בתוכו את שאר הריהוט ופריטי העיצוב בחלל המדובר. שטיחים לבית - איזה סגנון כדאי לבחור? חשוב לבחור סגנון שתואם את פס העיצוב הכללי בבית. אגב, עוד לפני שבוחרים שטיח לבית, עלינו לוודא שהבית מוכן לקלוט אותנו, כלומר האם אין ליקויי בניה או ליקויי רטיבות שימנעו מאיתנו להיכנס. למשל, איטום לא נכון עלול להוביל לנזקי מים והרס השטיח שקנינו. עוד לפני הכניסה לבית רצוי לבצע בדק בית מקצועי, על מנת לאתר הליקויים. ומה אחרי? כמובן שממשיכים בבחירת שטיחים לבית, לחדרי הילדים, לחדר השינה ועוד.

התאמת שטיח לבית לפי האלמנטים השולטים בו - מה זה אומר?

אם בבית שלכם האלמנטים השולטים משתייכים לחדשנות, הייטק ופוסט-מודרניזם, לכו על שטיח מודרני, ואם הסגנון בבית יותר נוסטלגי ועתיק, רצוי לשלב דווקא שטיחים אתניים או קלאסים. ישנם גם שילובים מוצלחים בניגודיות של עיצוב הייטק בצירוף עם שטיחי יוקרה אפגניים עתיקים, או שטיחים קווקזים יוקרתיים.

קראו עוד: השכרת שטיחים
קראו עוד: שטיחי וינטג'