• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
להצעה משתלמת
שלח פרטים

קניתם שטיח חדש

קניתם שטיח חדש? כך תנקו אותו בצורה מקצועית

שטיחים מוסיפים יופי וחום לכל חלל שבו הם נמצאים, אך כידוע הם נוטים לאגור הרבה מאוד אבק ולכלוך, כמו שיערות של בעלי חיים. אנשים רבים חושבים שניתן לשטוף שטיח כמו שהיו מכבסים בגד, אך זוהי טעות גדולה, משום שזה רק יגרום להתפתחות עובש בשטיח. אז איך מנקים את השטיח בצורה מקצועית? לפניכם 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על השטיח שלכם נקי מלכלוך וכתמים ובעל ריח רענן.

1. שאבו את השטיח עם שואב אבק באופן קבוע

שאבו את השטיח לפחות פעם בשבוע, ואם יש לכם חיות מחמד מומלץ אף לעשות זאת מדי יום. אל תמהרו בזמן השאיבה ותנו לשואב האבק לשהות כמה רגעים בכל אזור בשטיח כדי לאסוף את כל הלכלוך כמו שצריך. אם תעשו זאת באופן קבוע, הלכלוך לא יגיע עמוק לתוך סיבי השטיח ותשמרו על השטיח שלכם גם מפני ריחות רעים.

2. נקו נוזלים שנשפכו על השטיח מיד

אם תתנו לנוזלים זמן לשקוע בשטיח הם יהיו הרבה יותר קשים להסרה ויצרו כתמים קשים. לכן ברגע שבו נשפך נוזל על השטיח, קחו מטלית נקייה או מגבת נייר וספגו כמה שיותר ממנו. לאחר מכן פזרו אבקת סודה לשתייה על האזור, ולאחר 15 דקות שאבו אותה עם שואב אבק. אם תפעלו מהר, לא אמורים אפילו להישאר כתמים על השטיח.

3. דעו כיצד לנקות כתמים

אם בכל זאת נשפך קפה או יין על השטיח ונוצר כתם שכעת עליכם להסיר, רססו על השטיח מעט חומץ ונגבו עם מטלית יבשה. אל תשפשפו את הכתם כדי לא להזיק לסיבים ואל תשתמשו ביותר מדי חומץ. שיטה אחרת לניקוי כתמים בשטיח היא בעזרת תערובת של מיץ לימון ומלח, אך אותה מומלץ לנסות על אזור קטן ונסתר לפני שמנקים איתה, משום שבסוגי שטיחים מסוימים היא עלולה להשאיר כתמים נוספים.

4. דעו איך לסלק ריחות רעים

לפני שתתחילו, שאבו היטב את השטיח כדי להסיר לכלוך. לאחר מכן ערבבו בקערה 1 כוס אבקת בורקס, 2 כוסות קמח תירס וחצי כוס סודה לשתייה. צרו גם תמיסה של חומץ ומים ביחס של 1:1 ורססו מעט את השטיח. כעת פזרו את התערובת היבשה שיצרתם על השטיח והשאירו אותה עליו למשך שעה. לבסוף שאבו את השטיח.

5. השקיעו במכונת ניקוי מקצועית לשטיח

ניקוי שטיחים אמיתי מתבצע בעזרת מכונה ייעודית למטרה זו. מדובר במכונה שמנקה בעזרת מים וכימיקלים ושבה גם יעשה שימוש מנקה שטיחים בבית הלקוח שיגיע אליכם. אם אתם חוששים מההשקעה הכספית הכרוכה בכך ומעוניינים רק בניקוי השטיח באופן מקצועי אחת לזמן מה, הזמינו ניקוי שטיח בבית הלקוח על ידי חברה מקצועית, והיא כבר תביא איתה מכשיר שכזה.