• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
להצעה משתלמת
שלח פרטים

פרקטים ושטיחים - איך לעשות את זה נכון

על פי רוב עולה הדילמה בדבר הריצוף של הבית, כאשר אנחנו עסוקים בשיפוצים. אך האמת היא שלקראת החורף ובעיקר כאשר הוא כבר כאן והבית נראה לנו קר, אנחנו מחפשים פתרון מהיר ויעיל שיעניק לנו חימום גם על הקרקע. כאן חשוב לדעת כי אם השיקול הוא, או שטיח או ריצוף פרקט, אז זה לא דילמה בין שני דברים ששקולים זה כנגד זה. מדובר למעשה בשני מוצרים שונים לחלוטין ויש לתת את הדעת ליעילות, ליתרונות וכנגד, גם לחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.

לפניכם כמה פרמטרים להשוואה:
מחיר
בדרך כלל השאלה הראשונה היא מה הפער מבחינת המחירים בין שתי האפשרויות. אז חשוב לדעת שקיים פער אך לא ממש משמעותי. לכאורה ריצוף פרקט שהוא קבוע, אמור להיות סיפור יקר יותר ביחס לשטיח, גם כשמדובר בשטיחים מקיר לקיר. אך האמת היא שיש לנו היום כל כך הרבה אפשרויות של פרקטים כמו פרקט למינציה איכותי, יקרים וגם זולים ולא כל כך קשה למצוא מוצר איכותי שלא יעלה יקר. כך שמבחינת המחיר, אין לנו כאן הכרעה לכאן או לכאן.

בידוד
כשאנחנו מדברים על הבידוד של פרקטים לעומת הבידוד של שטיחים, ברור מאליו כי פרקט לבית כמו גם פרקט למשרד יעניק את המענה המושלם והטוב ביותר. אין כמו הבידוד מפני הקור הנוצר בעקבות הפרקט. אך האמת היא שהחורף הישראלי הוא לא נורא כל כך וניתן בהחלט להסתפק בשטיח איכותי וטוב על מנת שהרצפה תהיה מבודדת מפני הקור.

עיצוב
אז כאן אנחנו מגיעים לנושא שאין עליו דעה חד משמעית. מדובר בהחלט בעניין של טעם אישי וכל אחד יש לו את ההעדפות שלו. בכל מקרה נוכל לקבוע מעבר לכל ספק כי הפרקט הוא פחות או יותר מוצר חדגוני. אמנם יש לנו כמה וכמה אפשרויות אך בגדול מדובר בריצוף שמי שאינו מבין בו, לא ממש יבחין בהבדלים הדקים בין הדגמים השונים. לעומת זאת, עולם השטיחים מציע מבחר ענק ומגוון וחגיגה של צבעים ועיצובים.

כך יש לנו שטיחים מודרניים, טלאים, שטיח פרסי, שטיח אפגני והכול בשלל דוגמאות וצבעים שיעשירו את המראה הביתי.

ניקיון
שטיחים מודרניים לסלון או כל שטיח הנעשה בשיטה של עבודת יד, דורשים ניקיון עדין במיוחד. לא קל לטפל בכתמים הנוצרים על השטיח ובמקרים רבים זה יהיה אמור להיעשות רק אצל אשי מקצוע. חשוב לשים לב לדבר.

דוד ששון מציע מגוון עצום של שטיחים. אתם יכולים למצוא כל צבע כמעט שיעלה בדעתכם. אם זה רקע חום ואם זו מסגרת אדומה... כך גם שטיח חלוקי נחל או כל דוגמא שרק תחלמו עליו.

ואם אתם מתקשים להכריע בין פרקטים לבין שטיחים, אתם בהחלט יכולים לשלב בין שניהם.
פרקט נגד מים יעניק שמירה על חום הבית והמשרד והשטיח שתניחו עליו יתרום למראה הצבעוני, החמים והביתי.