• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
להצעה משתלמת
שלח פרטים

עיצוב הבית באמצעות שטיחים

בבתים רבים, שטיחים הם הפריטים המרכזיים והחשובים של עיצוב הסלון. לעיתים, עיצוב השטיח הוא הגורם המרכזי הקובע מה יהיה העיצוב בחדר. השאיפה היא תמיד, שעיצוב של השטיח ישתלב עם העיצוב הכללי של חדרי הבית. אם בעבר, יכולנו לראות שטיחים ססגוניים, עמוסים בצורות וצבעים, היום אפשר לראות שטיחים מודרניים, בעלי צבע אחד, או מספר מועט של צבעים.

עיצוב הבית באמצעות שטיחים

שטיחים בעיצוב מודרני 

קיימים פריטים רבים המשמשים לעיצוב חדר השינה, ביניהם  ארונות מעוצבים, מנורות ייחודיות ומיטות פולירון מעוצבות. בין היתר קיימים שטיחים בעיצובים חדישים ומודרניים. אפשר למצוא שטיחים שיוצרים אווירה חמימה וביתית בבית, ולוקחים אותנו למקומות קסומים, במיוחד כשמדובר בשטיחים אתניים, כשבכל שטיח יש סיפור מרתק מאחוריו. שטיחים אתניים המגיעים מארצות מכל רחבי התבל, לא פעם, מתבססים על מסורת או אירועים הקשורים לשבטים שאצלם נארגו השטיחים בעבודת יד. אלה שטיחים המגיעים מארצות כמו פרס, קווקז, פרו ואחרות.

מהי התרומה של שטיחים לעיצוב הבית?

הבחירה של שטיחים לבית נעשית מכמה טעמים, ולא כולם קשורים לפן העיצובי של השטיחים. בעידן שמרבית סוגי הריצוף, עשויים מאבן, שיש, פורצלן וכדומה, שטיחים הופכים להיות לחלק שמאזן את קרירות הריצוף. גם בימים של קיץ, כשמזגן פועל במלוא העוצמה, המגע עם הרצפה הקרה, לא תמיד נעים. לעומת זאת, הנוכחות של שטיחים רכים ונעימים למגע, מוסיפה רבות לאווירה החמימה שבבית.

שטיחים יוצרים אווירה חמימה ומזמינה

שטיחים תוחמים את שטח הסלון, ואף שוברים את החד גוניות של רצפה שהיא בעלת גוון אחד, ללא דוגמאות או עיצובים.
מי שאינו יכול לוותר על צבעוניות בסלון הבית, תמיד יחפש להוסיף צבע וחום לחלל החדר, באמצעות שטיחים מעוצבים, ססגוניים, מלאי חיים וצורות. רצוי להתאים את הגוונים של השטיחים לאווירה שאתם רוצים להעניק לחדר. שטיחים לחדרי ילדים צריכים להתאים לדיירי החדר, אלה צריכים להיות צבעים רגועים ושקטים. שטיחים לסלון, יהיו בעלי נוכחות וישתלבו עם העיצוב הכללי של החדר.

קראו עוד: תיקון שטיחים

קראו עוד: שטיחים מיוחדים