• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
להצעה משתלמת
שלח פרטים

טיפול בכתמי שטיח

כתמים - לא לשפשף אותם! בכתמים על שטיח מטפלים עם חומר ניקוי ומטלית נקייה, מגבת או נייר סופג. עליכם לספוג את הכתם אל תוך המטלית ולא לשפשף אותו. שפשוף יכול גורם לסיבי השטיח להיחלש, מה שיכול להוביל להתמוטטות של הסיבים במידה והם אינם צפופים מספיק. מחקו את הכתם מהחלק החיצוני שלו כלפי פנימה ולא הפוך, מחשש שהכתם יופץ לאזור גדול יותר בשטיח.

טיפול בסוגי כתמים שונים

כתמי בירה ויין
ייתכן ששמעתם שסודה היא יעילה נגד כתמי בירה ויין. זה נכון, אם תשתמשו בו בצורה נכונה. אם זה לא עובד, ערבב חומץ ומים ביחס של 50%-50% לתוך כלי מרסס (שפריצר), רססו על האזור המוכתם כולו והשאר אותו ל10-15 דקות כדי שייספג לתוך השטיח. לחצו עם נייר סופג נקי על אזור הכתם כדי לספוג את החומץ ואת הכתם. במקרים מסוימים, ייתכן ותצטרכו לחזור על התהליך יותר מפעם אחת.

ומה עם כתמי קפה?
החומר היעיל ביותר להסרת כתמים הוא סבון כלים. מטלית נקייה, סבון כלים ומעט מים.

הכתם נעלם?
ברגע שהכתם נעלם, יש לשטוף את המקום עם מים חמים. השתמשו בידיכם לצחצוח סיבי השטיח עם הכיוון הטבעי שלהם. לבסוף, הניחו מגבות נייר מעל האזור והניחו עליהן חפץ כבד כדי שיספגו את הרטיבות מהשטיח. השאר את השאר לספוג את הכתם במשך מספר שעות לפחות

לא מעוניינים בדרמות? נסו קרם גילוח
קרם גילוח רגיל לעיתים מסייע בהסרת כתמים. השאירו אותו למשך 30 דקות ישירות על הכתם. כשקצף הגילוח דעך, הסירו אותו בעזרת בד יבש. סיימו על-ידיי ריסוס באזור עם חומץ ומים ולאחר מכן נגבו עם מטלית.

מסטיק מיובש על שטיח
הפיתרון דומה למסטיק שנדבק לג'ינס! מכניסים את הג'ינס למקפיא לפני שהמסטיק יתקשה ולאחר מכן מקלפים אותו מהג'ינס בקלות. כך גם עם שטיחם! הוציאו מספר קוביות קרח מהמקפיא והקפיאו את המסטיק אך לא ליותר מדקה! כשהמסטיק מתקשה, השתמשו בכפית כדי להסיר אותו וחיתכו את חוטי השטיח שלא התמזל מזלם ולא נפרדו משאריות המסטיק. אם תחתוך איזור קטנטן, הנזק כמעט ולא יורגש.

טיפול בכתמי שטיחטיפטוף שעוות נרות על שטיח
בכלל, כאשר אתם רוצים להסיר שעוות נרות, המתינו עד שהשעווה תתייבש לגמרי, כך תוכלו לקלף אותה מהשטיח או מכל משטח אחר- בקלות יתר.

יצאו סיבים מהשטיח?
אם יוצאים סיבים מהשטיח - אל תמשכו אותם! חתוך אותם במספריים. אם נוצר שק בעקבות סיב שנמשך מחוץ לשטיח, תוכל להסתיר את השקע שנגרם על ידי מיקום רהיטים על האזור הפגוע.

שטיח ומקורות חום
אל תיצרו קשר ישיר בין מקור חום לשטיח, הוא עלול להישרף . במקרים פחות קשים, החום עלול להמיס את הסיבים וליצור נזק לשטיח.

חברת ששון שטיחים מציעה לכם שירות של תיקון שטיחים וניקוי שטיחים עם המומחים שבתחום! צרו קשר איתנו עוד היום.

קראו עוד: שטיחי וינטג'
קראו עוד: שטיחים במבצע